Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Субота, 05.10.2024, 08:48 |
Осипенківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів | |
Вітаю Вас Гість |
|
Кіян Г.П. - Урок розвитку зв'язного мовлення - Стислий переказ тексту "Граченя"Тема. Стислий переказ твору «Граченя» Мета. Вдосконалювати вміння учнів послідовно і стисло передавати зміст тексту, виділяти головне, суттєве, усуваючи другорядні деталі. Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, зв’язне мовлення; збагачувати словник учнів; виховувати любов до пташок, доброту. Тип уроку: урок вдосконалення вмінь і навичок Матеріал уроку: вислів про доброту, пам’ятка «Як працювати над стислим переказом», малюнок пташки грака, музичний супровід. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань. -Діти, подивіться на дошку і скажіть—яке слово тут зашифровано
О Р Б Д О А Т (Доброта)
(Доброта – це чуйне, дружнє ставлення до людей. Це привітність, ласка, прихильність. Доброта- це ще співчуття, щирість і щедрість людської душі і велика любов.)
( Добра людина – це людина , яка завжди допомагає іншим, поважає дорослих, піклується про інших)
Складання «асоціативного» куща. Звучить «Пісня про доброту»
ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку. -На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися стисло переказувати , записувати стислий переказ тексту « Граченя. Давайте ознайомимось із завданням уроку:
1.Уважно слухай текст. 2.Подумай. які слова незрозумілі. 3.Визнач тему і головну думку твору. 4. Склади план. 5.Виділи головне, усунь деталі. 6.Стисло перекажи за ним. Фізкультхвилинка Довгоносий чорногуз ІV.Робота над стислим переказом тексту «Граченя» 1.Читання тексту вчителем. - Послухайте уважно текст і визначте його тему. Граченя Під час грози блискавка відчахнула від осокору гілляку, на якій було грачине гніздо. Випало з гнізда граченя і, мабуть, загинуло б, та його підібрав Дмитрусь. Узяв Дмитрусь коробку з- під торта, намостив сінця і посадив туди граченя. Так і підростало воно поволеньки. Хлопчик давав йому промочену в молоці булку. А мама ще й сиром, салатом та яєчним жовтком підгодовувала. Коли з’явились у дворі каченята, граченя почало пастися з ними. Під осінь молодий грачок уже добре літав. А потім, як дихнуло прохолодою, пристав до грачиної зграї і полетів у вирій. Вірить Дмитрусь, що навесні його вихованець повернеться і обов’язково постукає до них у вікно. ( А. Орлик) 2.Бесіда за змістом прочитаного. -- Яка стояла погода? -- Що сталося під час грози? -- Хто підібрав граченя? -- Як доглядав хлопчик пташку? -- Що було восени? -- У що вірив Дмитрик? 3.Робота на мовними засобами. а) Гроза, блискавка; відчахнула- відірвала, зламала; осокір; Дмитрусь підібрав, узяв, намостив сінця, посадив, доглядав, годував, дбав ;розмочена булка, яєчний жовток, сир, салат; дихнуло прохолодою, грачина зграя, у вирій. б) Граченя, пташеня, молодий грачок, вихованець. в) Гілляка, поволеньки з’явились, навесні, обов’язково. 4.Повторне читання тесту. 5. Стислий виклад змісту тексту (2-3 учні). -- Про що йдеться у тексті взагалі? -- Чим починався текст? -- Чому граченя, яке випало з гнізда , не загинуло? -- Чим закінчуються події? 6. Детальний переказ другого абзацу про догляд Дмитриком пташки (для порівняння із стислою передачею цієї частини). Зразок детального переказу 2 абзацу. Узяв Дмитрик коробку, намостив сінця і поселив туди граченя. Там воно підросло поволеньки. Хлопчик доглядав пташку, годував булкою, розмоченою у молодці. А мама догодовувала салатом, сиром та яєчним жовтком. Дмитрик дбав про пташку. Зробив їй гніздечко в коробці і щодня годував булкою, сиром, яйцем. План 1.Граченя в біді. 8.Стислий переказ тексту за частинами .Робота в групах. Переказ по колу. І група- стисло переказати перший абзац тексту. 9.Написання стислого переказу (використання музичного супроводу). 10. Перевірка написаного. Редагування. - Чи сподобався вас урок? Що найбільше сподобалося? Чому? |
|
Copyright MyCorp © 2024 |