П`ятниця
23.04.2021
02:22
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Осипенківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

Відкритий інтегрований урок читання і розвитку мовлення на тему:

Вчителя початкових класів Осипенківської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів

Песчанська

Людмила Василівна          

                                       

Мета:  вдосконалювати навички читання прозових творів, удосконалювати навички виразного читання, збагачувати словник учнів. Сприяти розвитку читацьких інтересів, бачити прекрасне в природі, виховувати любов до природи.

            Вчити дітей «читати» зміст малюнків, розвивати сюжет казки за поданим початком та опорними словами. Правильно будувати речення.

 

Хід уроку (організаційний момент)

            Діти я дуже щаслива працювати сьогодні з вами. А працюватимемо ми під таким девізом:

            Не просто слухати, а чути!

            Не просто дивитися, а бачити

            Не просто відповідати, а міркувати

            Дружно й  плідно працювати!

           

І. Повідомлення теми та мети уроку

Ви знаєте багато казок, умієте гарно читати. А чи вмієте ви побачити дива навколо себе? Уявити розмову рибки, жабки, їжачка, зайчика, мишки? Почути голос природи, спробувати складати казки вам допоможе сьогоднішній урок.

1. Читання оповідання підготовленими учнями.

-   Чи сподобалося вам оповідання?

-    Що найбільше вразило?

2.  Словникова робота.

     Придивляється                            гойдаючись

     Прислухається                            звідкілясь

     Настовбурчивши                        плавця

     Підстрибувати                            навшпиньки

     Зааплодувати                              прозорокрилі

     Булькнуло                                               товариству

3.  Читання тексту учнями «ланцюжком»

-    Де і коли побачив Сергійко живу казку?

-   Як ти розумієш пораду « Ходи тихо, як  ходить сонечко» ?

4.  Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

-   Як Сергійко поводився на березі річки? (Прочитайте).

-   Кого першим побачив Сергійко? (Прочитайте)

-  Як врятувалася краснопірка?

-  Хто вболівав за краснопірку?

-  Як раділи за неї жабка, коник?

-  Хто ще підтримував зеленого коника?

-  Хто зааплодував артистам?

-  Що хотів зробити Сергійко? Чому не зааплодував?

5. Гра «Розмістіть героїв»

    На дошці – мклюнки краснопірки, окуня, жабки, коника, пуголовка, жука – водолюба,

    жука – вертячки, бабки. Учні мають розмістити їх у такому порядку, як вони згадуються

    в оповіданні.

ІІ. Як же можна продовжити «живу казку» і куди потрапив Сергійко.

Загадка про ліс

     В ньому виросте малина

     І ліщина, і ожина,

     Жолуді, гриби, суниці,

     Тут живуть тварини й птиці

     Він очищує повітря

 

     Є для відпочинку місце

     Дасть ресурси на будинки.

     А на Новий рік -  ялинки

     Для паперу й меблів зріс,

     Цей добрій зветься

                                                 ( ліс)

Вчитель: І потрапив Сергійко до лісу. (Малюнок лісу)

     Відгадайте загадку кого він там зустрів?

 

Хто вдягнувся в піджач

 із голок та колючок ?

  Колір в нього сіруватий

  Ніс неначе в поросяти.

  Доторкнувся до колючок –

він згортається в клубок.

                                                                                               ( Їжачок)

  • Про кого це загадка?
  • За якими ознаками можна легко розпізнати їжачка серед інших лісових звірів?
  • Як про це говориться в загадці?

6. Про якого звіра наступна загадка?

Довгі вуха, куций хвіст,

  Невеличкий сам на зріст.

  • Хто це ?
  • Як ви здогадалися?
  1. Маленьке сіреньке,а хвостик як шило?

                                                                            (мишка)

  • Хто це ?
  • Які слова вам допомогли відгадати загадку?

     8. Сів Сергійко тихо там почав спостерігати. Як смішна пригода сталася із звірятами.

           Малюнок 1.

      Їжак малює сам себе.

      Малюнок 2.

      Зайчик домальовує довгі вуха і вуси

      Їжачок розгнівався.

      Малюнок 3.

      Мишка домалювала довгий, як шило хвостик.

      Їжачок розсміявся.

 

Малюнок 1

 

Кого малює їжачок?

Себе

Доберемо слова – синоніми до слова «Їжачок»

Лісовий художник

Як водить пензликом?

Охайно

З чього видно що їжачок старався?

Присів, яж голки настовбурчив

Який вийшов малюнок?

Точний, виразний

Чи можна здогадатися який звір намальований?

 

Малюнок 2

 

Що домалював зайчик?

Довгі вуха

Чи сподобалося це їжачку?

Розгнівався, аж обидві лапки простягнув, крикнув спересердя

Малюнок 3

 

Що домалювала мишка?

Довгий, тонкий як шило хвостик

Як до цього віднісся їжачок?

Розсміявся

Чому?

Дуже вже кумедний вийшов малюнок?

Якою стала картина?

Кумедною, дивною, незвичайною

Кого малювали звірята?

Кожен себе

 

Ознайомлення з початком казки.

Жив – був веселий їжачок – лісовичок. Дуже він любив малювати. То білочку намалює, то      сороку. І одного разу вірішив намалювати себе. Дістав фарби, пензлик та почав трудитися.

9. Складання і запис казки

- Сильні діти записують самі.

- Середні в парах.

- Слабкі з вчителем.

10.Підсумок уроку

- Куди ж ми потрапили з Сергійком?

- Яку ж казку побачив хлопчик?

- Чому ця розповідь називається казкою?

- Чому навчив Вас сьогодні урок?

- Якими були герої оповідання «жива казка» і якими були герої казки?

ІІІ Домашнє завдання

Листочок для дітей

Жив – був веселий їжачок – лісовичок. Дуже він любив малювати. То білочку намалює, то  сороку. І одного разу вірішив намалювати себе. Дістав фарби, пензлик та почав трудитися.

- _______         _______     малював охайно. Дуже ________ , аж голки настовбурчив. Малюнок  вийшов  __________  .

            Прибіг _______    .  Домалював  _______    _______,  _______ . Їжачок  _________  .

Почав ________ на друга. Прибігла ________ . Домалювала ________  .  ________  _______ , як шило. Їжачок ________. Малюнок вийшов _______, ________.

            Звірята малювали _________    __________.

Фізхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі рідній поклоніться,

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться

В різні боки нахиліться

Веретеном поверніться

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.