П`ятниця
23.04.2021
01:40
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Осипенківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Тема: Почуття та емоції.

Мета уроку: дати учням уявлення про настрій людей, його вплив на здоров’я (власне  й оточуючих); вчити порівнювати різні настрої, розвивати у дітей уміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій; виховувати доброзичливе ставлення до людей.

Обладнання і матеріали:

для дітей

  • олівці, фломастери;
  • краплинки паперові;

     для вчителя

  • комп’ютерна презентація
  • музичний супровід
  • предметні малюнки із зображенням кошенят, смайликів;
  • комп’ютер, мультимедійний проектор.

Хід уроку:

   І. Організаційний момент.

СЛАЙД 1

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи, перший клас!

   ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

СЛАЙД 2

  • Як приємно бачити красу навколо себе;

СЛАЙД 3

  • Усмішки різних людей;

СЛАЙД 4

  • Як приємно чути голос мами, пісню бабусі, спів жайворонка;

СЛАЙД 5

  • Як приємно вдихати аромати квітів навесні;

СЛАЙД 6

  • Як приємно смакувати солодкі цукерки;

СЛАЙД 7

  • Як приємно гладити по голівці домашніх улюбленців.
  • За допомогою чого ми це відчуваємо?

( Відповіді дітей )

  • Як ви вважаєте, такі приємні відчуття поліпшують настрій?
  • А тепер уявіть, щоб сталося, якби наші очі, ніс, вуха, язик припинили

працювати, « захворіли»… Який би був у нас тоді настрій?

( Відповіді дітей )

СЛАЙД 8

  • Отже бути здоровим – це значить завжди бути у доброму гуморі, радіти

життю і всьому тому, що нас оточує.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

СЛАЙД 9

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь,як настрій впливає на здоров’я, будете

вчитися створювати та підтримувати гарний і веселий настрій.

  1. Вивчення нового матеріалу.

1) Гра « Впізнай почуття».

 -   А зараз пограємо в гру.

Ви маєте затулити вуха і визначити, що я вимовляю.

( У мене сьогодні такий гарний настрій! )

  • Які почуття переживала, звертаючись до вас? ( радість )

СЛАЙД 10

  • Як ви визначили?

( Відповіді дітей – посміхались, радісні очі…)

  • До нас завітало кошеня, яке допоможе відобразити ще раз мій стан.

( На дошку прикріплюється малюнок – кошеня радіє, знизу підпис «радість»  )

  • Яку назву має цей малюнок? ( Діти читають назву малюнка. )

СЛАЙД 11

     - Як ви вважаєте, яке почуття переживає цей хлопчик?

( Відповіді дітей – сумує, засмучений…)

     - Як ви визначили? Що змінилося в рисах обличчя? ( змінилися очі, брови, рот)

(На дошку прикріплюється малюнок – кошеня сумує.)

  • Яку назву має цей малюнок? ( Діти читають назву малюнка - «смуток».)

СЛАЙД 12

  • Подивіться на слідуючий слайд. Які почуття переживає цей хлопчик?

( Відповіді дітей – гнівається, незадоволений…)

СЛАЙД 13

- Як ви визначили? Що змінилося в рисах обличчя? (насуплені брови…)

( На дошку прикріплюється малюнок – кошеня гнівається)

  • Яку назву має цей малюнок? ( Діти читають назву малюнка – «гнів»)
  • Давайте визначимо стан дітей на слайдах:

( Відповіді дітей )

СЛАЙД 14 – 15     -  малюнок – кошеня «цікавість»

СЛАЙД 16 - 17      -   малюнок – кошеня «страх»

СЛАЙД 18 - 19      -  малюнок – кошеня «здивування»

СЛАЙД 20 - 21      -   малюнок – кошеня «образа»

  • Розглядаючи ілюстрації на слайдах, малюнки котика ми виявили, що на обличчях дітей, мордочці кота різне розташування брів, очей, рота при певному стані.

СЛАЙД 22

  • Різні вирази обличчя це – емоції. 

СЛАЙД 23

  1. Типи емоцій

     -    Емоції бувають позитивні та негативні.

  • Який орган людини найбільше сприймає, відчуває наші емоції? Покладіть руку на серце. Наше серце добре сприймає тільки позитивні емоції. Давайте послухаємо, що серце нам  розповість.

( Виходить учень, в ролі  Серця.)

СЛАЙД 24

СЕРЦЕ

      - Дуже раде зустрітися з вами. Питаєте, хто я таке? Давайте знайомитися, я – Серце. Але так мене будуть називати, коли я стану дорослим. А поки звіть мене просто Серденько. Від того, яка емоція виникає у вас, залежить, як і ви, і я, Серденько, себе поводимо і почуваємо. Тож про ваші переживання я добре знаю.

Нажаль, діти не завжди розуміють емоції, знають про них мало, а розказати про них іноді і зовсім не можуть.

Ви можете запитати мене: а навіщо про них знати? – Щоб розуміти себе і інших, свої емоції та емоції інших людей. А також навчитися володіти собою, своїми почуттями і поводити себе в тій чи іншій ситуації так, щоб нікого не образити, щоб усім було добре, приємно, радісно, не боляче.

       Я запрошую вас в гості до ваших емоцій.

( Виходить учениця - Усмішка )

СЛАЙД 25

У гостях в УСМІШКИ

-  Давайте познайомимось. Я – Усмішка. Я з'являюсь на обличчі кожної людини, коли в неї гарний настрій, коли вона відчуває задоволення або радіє чомусь. А ви знаєте, що таке задоволення? Це – радість від приємних відчуттів та переживань.

СЕРЦЕ

Коли хтось має піднесений настрій, відчуває радість, щастя, то про мене говорять тоді: серце співає. А що таке радість?

СЛАЙД 26

Декламування вірша

1 учень

Радість – це пісня, радість – це сонечко.

Радість – коли усміхається донечка.

Радість – із квітів килим строкатий.

Радість – мамині руки і тата.

2 учень

Радість – веселки шарфик барвистий.

Радість – із зірок сріблясте намисто.

Радість – дарунки, радість – це свято.

Радість – це сніг, перший ніжний, лапатий.

3 учень

Радість – оцінка, радість – це друзі.

Радість – метелик в зеленому лузі.

Радість – робота, радість – це успіх,

А після всього – втомлений усміх.

Радість – добро, без якого на світі

Не можуть жити й дорослі і діти.

  • Діти, як можна показати свої радощі? Що гарний настрій?

  ( Відповіді дітей –  крикнути «Ура!», підстрибнути, затанцювати, заспівати, засміятися, плескати в долоні…)

СЛАЙД 27

  • Давайте прочитаємо разом на дошці вислів « По-доброму сміятися – корисно

для здоров’я »

  • Якщо в серці людини живе не добро, а зло, то й сміх у неї недобрий, злий,

сміх-глузування:  « Ох і товстун! »; « Дивіться як він намалював! Ха-ха!»;

« Ха-ха! Вітя знову двійку отримав! »

 СЛАЙД 28

  • А що буває, коли усмішка зникає? Не хочеться ні співати, ні сміятися, ні

говорити, навіть нічого робити, тільки сидіти в куточку думати про своє – словом сумувати або журитися.

СЛАЙД 29

 ( Виходить учень -  Сум)

СУМ

  • Сумує людина від поганого настрою, від того, що немає радості. А причин

цьому буває багато: погане самопочуття, проблеми в стосунках з оточуючими, невдачі в справах, якісь інші неприємності, відчуття, що тебе не люблять, навіть погана погода.

  • Що ж треба робити? Як справлятися зі своїм сумом?

( Відповіді дітей – послухати веселу музику; подивитися мультик; допомогти мамі, бабусі; запросити в гості друга…)

  • Запам’ятай! Смуток завжди колись зміниться радістю, як буває в природі -

після дощу виглядає сонечко.

СЛАЙД 30

  • Давайте на дошці прочитаємо ще один вислів – «Із будь-якої ситуації завжди

є вихід ».

  1.    Фізкультхвилинка.

Відеокліп – « Гімнастика з Серебряшкою».

     3)   Повідомлення вчителя.

 СЛАЙД 31

   - Діти, давайте поглянемо на екран. На ньому сонце в оточенні хмар. Це сонечко уособлює емоційно здорову, врівноважену людину. Але ж не завжди в нашому житті бувають свята. Є в ньому і будні, і розчарування. Не завжди яскраво світить сонечко, часто його заступають хмари. Тоді в природі стає похмуро. Так і настрій людини не завжди буває хорошим, нерідко бувають і неприємності, і сум, і негативні почуття та емоції. Саме вони послаблюють захисні сили організму і, навіть, можуть привести до серйозних захворювань. Вони можуть перетворити людину на черству і байдужу. Тому ми маємо прагнути бути добрими, милосердними і старатися, щоб темні хмари не заступали нам яскравих променів життя.

   Пропоную всім разом скласти поради для збереження здоров’я.

СЛАЙД 32

      ПОРАДИ ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я

  • Прокидайся з веселим настроєм
  • Вітайся з усіма, зич доброго здоров’я
  • Відганяй від себе усе негативне
  • Не ображайся на дрібниці, уникай сварок
  • Не давайте суму жити
  1.   Закріплення.

СЛАЙД 33

  • Ой, діти, дивіться декілька хмаринок відлетіли від нашого сонечка і почався   дощ. Як багато краплинок! Подивіться на них уважно. Чи є у них якісь емоції?

( Відповіді дітей )

  • Білий колір краплин – колір спокою. Вони нібито сплять, їх зачарувала,   мабуть, зла чаклунка. Діти, допоможіть  оживити краплинки, зробити їх різними: веселими, щасливими, замріяними. Можливо, хтось зробить і сумну, і сердиту краплинку.

СЛАЙД 34

( Звучить музика Н. Май « Не давайте суму жити ». У кожного учня на парті лежить вирізана краплинка. На дошці прикріплена велика хмаринка. Діти малюють краплинкам обличчя, підходять до дошки і прикріплюють їх під хмаркою, називаючи емоцію краплинки. )

  • От і повернулися краплинки до своєї матінки-хмаринки.

А наша мандрівка світом почуттів та емоцій закінчилась.

  1.    Підсумок уроку.

СЛАЙД 35

Я вами дуже задоволена і бажаю вам гарного настрою. Хай негаразди та негоди не роблять вам в житті погоди!

Швидко негативний настрій 
Зіпсує здоров’я, знай. 
Не сумуй, жартуй, всміхайся, 
Завжди добрий настрій май! 

СЛАЙД 36

Дякую за увагу!