Тема: Почуття та емоції.
Мета уроку: дати учням уявлення про настрій людей, його вплив на здоров’я (власне й оточуючих); вчити порівнювати різні настрої, розвивати у дітей уміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій; виховувати доброзичливе ставлення до людей.
Обладнання і матеріали:
для дітей
- олівці, фломастери;
- краплинки паперові;
для вчителя
- комп’ютерна презентація
- музичний супровід
- предметні малюнки із зображенням кошенят, смайликів;
- комп’ютер, мультимедійний проектор.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
СЛАЙД 1
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи, перший клас!
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
СЛАЙД 2
- Як приємно бачити красу навколо себе;
СЛАЙД 3
- Усмішки різних людей;
СЛАЙД 4
- Як приємно чути голос мами, пісню бабусі, спів жайворонка;
СЛАЙД 5
- Як приємно вдихати аромати квітів навесні;
СЛАЙД 6
- Як приємно смакувати солодкі цукерки;
СЛАЙД 7
- Як приємно гладити по голівці домашніх улюбленців.
- За допомогою чого ми це відчуваємо?
( Відповіді дітей )
- Як ви вважаєте, такі приємні відчуття поліпшують настрій?
- А тепер уявіть, щоб сталося, якби наші очі, ніс, вуха, язик припинили
працювати, « захворіли»… Який би був у нас тоді настрій?
( Відповіді дітей )
СЛАЙД 8
- Отже бути здоровим – це значить завжди бути у доброму гуморі, радіти
життю і всьому тому, що нас оточує.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
СЛАЙД 9
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь,як настрій впливає на здоров’я, будете
вчитися створювати та підтримувати гарний і веселий настрій.
- Вивчення нового матеріалу.
1) Гра « Впізнай почуття».
- А зараз пограємо в гру.
Ви маєте затулити вуха і визначити, що я вимовляю.
( У мене сьогодні такий гарний настрій! )
- Які почуття переживала, звертаючись до вас? ( радість )
СЛАЙД 10
- Як ви визначили?
( Відповіді дітей – посміхались, радісні очі…)
- До нас завітало кошеня, яке допоможе відобразити ще раз мій стан.
( На дошку прикріплюється малюнок – кошеня радіє, знизу підпис «радість» )
- Яку назву має цей малюнок? ( Діти читають назву малюнка. )
СЛАЙД 11
- Як ви вважаєте, яке почуття переживає цей хлопчик?
( Відповіді дітей – сумує, засмучений…)
- Як ви визначили? Що змінилося в рисах обличчя? ( змінилися очі, брови, рот)
(На дошку прикріплюється малюнок – кошеня сумує.)
- Яку назву має цей малюнок? ( Діти читають назву малюнка - «смуток».)
СЛАЙД 12
- Подивіться на слідуючий слайд. Які почуття переживає цей хлопчик?
( Відповіді дітей – гнівається, незадоволений…)
СЛАЙД 13
- Як ви визначили? Що змінилося в рисах обличчя? (насуплені брови…)
( На дошку прикріплюється малюнок – кошеня гнівається)
- Яку назву має цей малюнок? ( Діти читають назву малюнка – «гнів»)
- Давайте визначимо стан дітей на слайдах:
( Відповіді дітей )
СЛАЙД 14 – 15 - малюнок – кошеня «цікавість»
СЛАЙД 16 - 17 - малюнок – кошеня «страх»
СЛАЙД 18 - 19 - малюнок – кошеня «здивування»
СЛАЙД 20 - 21 - малюнок – кошеня «образа»
- Розглядаючи ілюстрації на слайдах, малюнки котика ми виявили, що на обличчях дітей, мордочці кота різне розташування брів, очей, рота при певному стані.
СЛАЙД 22
- Різні вирази обличчя це – емоції.
СЛАЙД 23
- Типи емоцій
- Емоції бувають позитивні та негативні.
- Який орган людини найбільше сприймає, відчуває наші емоції? Покладіть руку на серце. Наше серце добре сприймає тільки позитивні емоції. Давайте послухаємо, що серце нам розповість.
( Виходить учень, в ролі Серця.)
СЛАЙД 24
СЕРЦЕ
- Дуже раде зустрітися з вами. Питаєте, хто я таке? Давайте знайомитися, я – Серце. Але так мене будуть називати, коли я стану дорослим. А поки звіть мене просто Серденько. Від того, яка емоція виникає у вас, залежить, як і ви, і я, Серденько, себе поводимо і почуваємо. Тож про ваші переживання я добре знаю.
Нажаль, діти не завжди розуміють емоції, знають про них мало, а розказати про них іноді і зовсім не можуть.
Ви можете запитати мене: а навіщо про них знати? – Щоб розуміти себе і інших, свої емоції та емоції інших людей. А також навчитися володіти собою, своїми почуттями і поводити себе в тій чи іншій ситуації так, щоб нікого не образити, щоб усім було добре, приємно, радісно, не боляче.
Я запрошую вас в гості до ваших емоцій.
( Виходить учениця - Усмішка )
СЛАЙД 25
У гостях в УСМІШКИ
- Давайте познайомимось. Я – Усмішка. Я з'являюсь на обличчі кожної людини, коли в неї гарний настрій, коли вона відчуває задоволення або радіє чомусь. А ви знаєте, що таке задоволення? Це – радість від приємних відчуттів та переживань.
СЕРЦЕ
Коли хтось має піднесений настрій, відчуває радість, щастя, то про мене говорять тоді: серце співає. А що таке радість?
СЛАЙД 26
Декламування вірша
1 учень
Радість – це пісня, радість – це сонечко.
Радість – коли усміхається донечка.
Радість – із квітів килим строкатий.
Радість – мамині руки і тата.
2 учень
Радість – веселки шарфик барвистий.
Радість – із зірок сріблясте намисто.
Радість – дарунки, радість – це свято.
Радість – це сніг, перший ніжний, лапатий.
3 учень
Радість – оцінка, радість – це друзі.
Радість – метелик в зеленому лузі.
Радість – робота, радість – це успіх,
А після всього – втомлений усміх.
Радість – добро, без якого на світі
Не можуть жити й дорослі і діти.
- Діти, як можна показати свої радощі? Що гарний настрій?
( Відповіді дітей – крикнути «Ура!», підстрибнути, затанцювати, заспівати, засміятися, плескати в долоні…)
СЛАЙД 27
- Давайте прочитаємо разом на дошці вислів « По-доброму сміятися – корисно
для здоров’я »
- Якщо в серці людини живе не добро, а зло, то й сміх у неї недобрий, злий,
сміх-глузування: « Ох і товстун! »; « Дивіться як він намалював! Ха-ха!»;
« Ха-ха! Вітя знову двійку отримав! »
СЛАЙД 28
- А що буває, коли усмішка зникає? Не хочеться ні співати, ні сміятися, ні
говорити, навіть нічого робити, тільки сидіти в куточку думати про своє – словом сумувати або журитися.
СЛАЙД 29
( Виходить учень - Сум)
СУМ
- Сумує людина від поганого настрою, від того, що немає радості. А причин
цьому буває багато: погане самопочуття, проблеми в стосунках з оточуючими, невдачі в справах, якісь інші неприємності, відчуття, що тебе не люблять, навіть погана погода.
- Що ж треба робити? Як справлятися зі своїм сумом?
( Відповіді дітей – послухати веселу музику; подивитися мультик; допомогти мамі, бабусі; запросити в гості друга…)
- Запам’ятай! Смуток завжди колись зміниться радістю, як буває в природі -
після дощу виглядає сонечко.
СЛАЙД 30
- Давайте на дошці прочитаємо ще один вислів – «Із будь-якої ситуації завжди
є вихід ».
- Фізкультхвилинка.
Відеокліп – « Гімнастика з Серебряшкою».
3) Повідомлення вчителя.
СЛАЙД 31
- Діти, давайте поглянемо на екран. На ньому сонце в оточенні хмар. Це сонечко уособлює емоційно здорову, врівноважену людину. Але ж не завжди в нашому житті бувають свята. Є в ньому і будні, і розчарування. Не завжди яскраво світить сонечко, часто його заступають хмари. Тоді в природі стає похмуро. Так і настрій людини не завжди буває хорошим, нерідко бувають і неприємності, і сум, і негативні почуття та емоції. Саме вони послаблюють захисні сили організму і, навіть, можуть привести до серйозних захворювань. Вони можуть перетворити людину на черству і байдужу. Тому ми маємо прагнути бути добрими, милосердними і старатися, щоб темні хмари не заступали нам яскравих променів життя.
Пропоную всім разом скласти поради для збереження здоров’я.
СЛАЙД 32
ПОРАДИ ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я
- Прокидайся з веселим настроєм
- Вітайся з усіма, зич доброго здоров’я
- Відганяй від себе усе негативне
- Не ображайся на дрібниці, уникай сварок
- Не давайте суму жити
- Закріплення.
СЛАЙД 33
- Ой, діти, дивіться декілька хмаринок відлетіли від нашого сонечка і почався дощ. Як багато краплинок! Подивіться на них уважно. Чи є у них якісь емоції?
( Відповіді дітей )
- Білий колір краплин – колір спокою. Вони нібито сплять, їх зачарувала, мабуть, зла чаклунка. Діти, допоможіть оживити краплинки, зробити їх різними: веселими, щасливими, замріяними. Можливо, хтось зробить і сумну, і сердиту краплинку.
СЛАЙД 34
( Звучить музика Н. Май « Не давайте суму жити ». У кожного учня на парті лежить вирізана краплинка. На дошці прикріплена велика хмаринка. Діти малюють краплинкам обличчя, підходять до дошки і прикріплюють їх під хмаркою, називаючи емоцію краплинки. )
- От і повернулися краплинки до своєї матінки-хмаринки.
А наша мандрівка світом почуттів та емоцій закінчилась.
- Підсумок уроку.
СЛАЙД 35
Я вами дуже задоволена і бажаю вам гарного настрою. Хай негаразди та негоди не роблять вам в житті погоди!
Швидко негативний настрій
Зіпсує здоров’я, знай.
Не сумуй, жартуй, всміхайся,
Завжди добрий настрій май!
СЛАЙД 36
Дякую за увагу!